Αναζήτηση / Search

Τετάρτη, 7 Ιουλίου 2010

Suzuki Hayabusa 1300 (2010)O άρχοντας της ασφάλτου






Δεν χωράει καμία αμφιβολία το γεγονός ότι η Suzuki, από τη στιγμή που παρουσίασε το Hayabusa, ανέβασε τον πήχη στον τομέα των επιδόσεων σε τέτοιο βαθμό που κανείς δεν βρέθηκε να την αμφισβητήσει. Η μοτοσικλέτα έγραψε τη δική της ιστορία τόσο από πλευράς αισθητικής, που σχεδιάστηκε για να... κλέψει εκκλησία από πλευράς αεροδυναμικής, όσο κι από πλευράς επιδόσεων. Φέτος, το Hayabusa ανανεώθηκε ριζικά σχεδόν σε όλους τους τομείς, με στόχο να συνεχίσει να κυριαρχεί στην κατηγορία των ακραίων επιδόσεων.

Κινητήρας κτηνώδους ισχύος
Ο κινητήρας του ταυτίζεται με τον ορισμό της απόλυτης ισχύος και της αχόρταχης επιτάχυνσης. Πλέον εξοπλίστηκε με νέα σφυρήλατα έμβολα κατασκευασμένα από κράμα αλουμινίου, που είναι ελαφρύτερα κατά 1,4 γρ. από τα προηγούμενα κι έχουν μικρότερους (διαμέτρου 18 χλστ. από 20 χλστ.), αλλά ανθεκτικότερους πύρους. Το κάθε έμβολο διαθέτει τρία ελατήρια και τα ελατήρια συμπίεσης και λαδιού διαθέτουν ειδική επίστρωση χρωμίου-νικελίου με στόχο την μείωση των τριβών και την καλύτερη στεγανοποίηση των κυλίδρων. Το άνω ελατήριο έχει σχήμα τύπου «Γ», με συνέπεια κατά την εκτόνωση της καύσης να δημιουργείται πιο καλή στεγανοποίηση και να κατευθύνεται ταχύτερα το έμβολο προς τα κάτω. Διαμορφωμένη είναι η κορώνα του πιστονιού με στόχο την αύξηση της συμπίεσης και της σχέσης συμπίεσης (από 11,5:1 σε 12,5:1), που συνεπάγεται την καλύτερη καύση του μείγματος.

Οι φούστες στα χιτώνια του κάθε κυλίνδρου έχουν κατάλληλες πλαϊνές οπές σχήματος U, ώστε να διαφεύγει ταχύτερα ο παγιδευμένος αέρας προς τους κυλίνδρους όταν τα έμβολα είναι σε ανοδική πορεία. Το σύστημα αναπνοής των κάρτερ φέρει ειδικά σχεδιασμένες βαλβίδες reed ώστε να εμποδίζει τον πεπιεσμένο αέρα από το φιλτροκούτι να φθάσει σ’ αυτά. Όλες αυτές οι μετατροπές συμβάλουν θετικά στην μείωση των τριβών και την απώλεια ισχύος από τις μηχανικές τριβές. Οι διαστάσεις των βαλβίδων παρέμειναν ως είχαν, ωστόσο πλέον είναι ελαφρύτερες: της εισαγωγής κατά 14,1 γρ. και της εξαγωγής κατά 11,7 γρ., μια και είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο. Αυξήθηκε επίσης σε αισθητό βαθμό το βύθισμά τους, γεγονός που άλλαξε εξολοκλήρου τον χρονισμό της καύσης.

Βελτιωμένο σύστημα ψύξης και τροφοδοσίας

Αναβαθμίστηκαν οι ενσωματωμένοι στις πίπες πολλαπλασιαστές και τοποθετήθηκαν νέα μπουζί με ακίδες ιριδίου. Οι εξτρά επιδόσεις επέφεραν την αναγκαστική αναβάθμιση του συστήματος ψύξης. Το νέο κυρτό ψυγείο, αν κι έχει συμπαγείς διαστάσεις, διαθέτει περισσότερες ψήκτρες, με αποτέλεσμα να αυξηθούν οι επιδόσεις τους στα 29,9 kw (από τα 28,1 kw). Πίσω τους είναι τοποθετημένα τα δύο βεντιλατέρ, τα οποία παίρνουν εντολές από την κεντρική μονάδα κι όχι μέσω θερμοστάτη. Βελτιωμένο είναι επίσης το ψυγείο λαδιού.

Σημαντικές αλλαγές έγιναν στο σύστημα τροφοδοσίας, καθώς επίσης και στην κεντρική ηλεκτρονική μονάδα. Η τελευταία ελέγχεται από ένα μικρο-επεξεργαστή 32-bit, 1024 kb. Η ηλεκτρονική ανάφλεξη διαθέτει τρεις διαφορετικούς (λόγω διαχείρισης καυσίμου και χρονισμού ανάφλεξης) χάρτες που επιλέγονται αντίστοιχα μέσω ενός μπουτόν που βρίσκεται στο δεξί κλιπόν. Τα σώματα του ψεκασμού έχουν κωνική εσωτερική διαμόρφωση κι η διάμετρός τους αγγίζει τα 44 χλστ. Διαθέτουν δύο πεταλούδες και δύο μπεκ των 12 οπών το καθένα. Η πρώτη πεταλούδα παίρνει εντολές από τον δεξί καρπό του αναβάτη, ενώ η δεύτερη μέσω της ηλεκτρονικής μονάδας. Κατ' αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η ακριβέστερη παροχή καυσίμου κάτω από όλες τις συνθήκες. Στην εξαγωγή βρίσκεται τοποθετημένο το νέο σύστημα εξάτμισης 4-2-1-2 που καταλήγει στους τριγωνικούς σιγαστήρες.

Νέο πλαίσιο κι αναρτήσεις
Το ήδη καλό πλαίσιο δέχτηκε μικρές αναβαθμίσεις για να αντεπεξέλθει στις νέες απαιτήσεις του μοτέρ. Το αλουμινένιο πλαίσιο είναι πιο ελαφρύ χάρη στην αφαίρεση κάποιων τμημάτων. Το ψαλίδι ενισχύθηκε εσωτερικά με ένα νεύρο που τοποθετήθηκε στο μήκος του εξελασμένου τμήματος. Το ατσάλινο υποπλαίσιο είναι κατασκευασμένο από σωλήνα τετραγωνικής διατομής και η σέλα είναι πιο χαμηλή κατά 17 χλστ. Το μεταξόνιο παραμένει στα 1.485 χλστ., ενώ η γωνία κάστερ αγγίζει τις 24,2ο και το τρέιλ τα 98 χλστ. Μικρές αλλαγές πραγματοποιήθηκαν στο ανάποδο πιρούνι της Kayaba που είναι τύπου cartridge, πλήρως ρυθμιζόμενο με διαδρομή 120 χλστ.

Επανασχεδιασμένες είναι οι ζάντες των τριών μπράτσων (3,5x17 και 6x17) που είναι εξοπλισμένες με ελαστικά της Dunlop. Το εμπρός σύστημα πέδησης διαθέτει μικρότερους σε διάμετρο (310 χλστ.) δίσκους με μεγαλύτερο πάχος 5,5 χλστ. που συμπιέζονται από τις τετραέμβολες δαγκάνες της Tokico.

Το Hayabusa 1300 κερδίζει τις εντυπώσεις με το αεροδυναμικό του κουστούμι και τα αναβαθμισμένα γραφικά του. Νέα είναι τα φωτιστικά του σώματα και τα πίσω τύπου LED. Ανακαίνιση έχει δεχθεί το ταμπλό των οργάνων που κερδίζει τις εντυπώσεις με τα τέσσερα μεγάλα αναλογικά όργανα και την οθόνη LCD τοποθετημένη στο κέντρο τους.Σε τέσσερις χρωματικούς τόνους (κόκκινο/μαύρο, μαύρο/ανθρακί, άσπρο/ασημί και μπλε/μαύρο).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ


Κινητήρας 4χρονος, 4κύλινδρος, υγρόψυκτος, DOHC
Κυβισμός 1.340 κ.εκ.
Ιπποδύναμη 195 ίπποι/9.500 σ.α.λ.
Ροπή 155 kgm./7.200 σ.α.λ.
Εκκίνηση
Μίζα
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 21 λίτρα
Ταχύτητες 6
Μετάδοση Αλυσίδα
Μεταξόνιο 1.480 χιλ.
Πλαίσιο Αλουμινένιο, περιμετρικό
Διαστάσεις (ΜxΠ) 2.195x740χιιλ.
Ύψος σέλας 805χιλ.
Βάρος Με καύσιμα - Λιπαντικά 260 κιλά
Ανάρτηση εμπρός USD Kayaba πιρούνι 43χλστ., πλήρως ρυθμιζόμενο.
Ανάρτηση πίσω Αλουμινένιο ψαλίδι με μοχλικό και πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ.
Φρένα εμπρός Δίσκοι 310χλστ. με ακτινική δαγκάνα 4 εμβόλων της Tokico.
Φρένα πίσω Δίσκος 260χλστ. με δαγκάνα μονού εμβόλου και γλίστρα
Ελαστικά (Εμπρός/Πίσω) 120/70ZR17M/C - 190/50ZR17M/C
Τιμή αναμένεται ακόμα αλλά ακούγετε γύρω στα 15.000e

Υ.Γ. Σιγά μη και δεν έγραφα για τον άρχοντα της ασφάλτου,για όσους με ξέρουν......R E S P E C T !!!!!!!!!!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το σχόλιό σας μετράει !

Related Posts with Thumbnails